Zanechte vzkazDotazy, návrhy a připomínky,

YAC - ČÍST           Design by:  Ciri

RPG pravidla

11. září 2010 v 18:01 | Rainie Feé
Jelikož vidím, že někdo neví, jak hrát RPG, tak sem vložím toto :). Ať to taky trochu vypadá :)

Hráli jste už někdy hru The Sims anebo jste jako malí zkoušeli hrát si s hračkami? V rukou jste drželi životy jiných postaviček, hráli jste za nich jejich život a určovali jejich osud?
Tyto činnosti vykonává vaše RPG postava. Vy v realitě jste hráči, kteří ovládají svoji RPG postavu.

***
Máme zde spousty místností, kde se dá hrát (nejčastěsi se hraje v Děravém kotli, Velké síni nebo u jezera). Abyste se mohli zapojit to děje, musíte nejprve přijít. Nikdo se přece nemůže uprostřed místnosti zjevit jen tak (v našem světe se profesoři sice přemisťují, ale i tak to každý musí napsat, že se objevili v oné místnosti). Stejně tak, jako když odcházíte pryč, to musíte napsat samozřejmě také. Když odcházíte pryč od počítače, musí odejít i vaše postava-nemůže přece být 4 dny na stejném místě ve stejné poloze, že..

***
Popis činnosti tvé postavy piš ve třetí osobě do hvězdiček, mimo ně pak to, co postava povídá.

Harry Potter
*vejde do Velké síně* Dobrý den! *pozdraví profesory a sedne si k Nebelvírskému stolu*

Vyvarujte se první osoby i svého jména.

Hermiona Grangerová
*Hermiona se napije čaje a odkašle si*

Ron Weasley
*podivím se* A jak to funguje? *zeptám se*

***
Pokud chcete napsat něco mimo RPG hraní, něco za sebe, pište to za dvě lomítka. Ale i tak se snažte psát NON RPG co nejméně, jen důležité věci!

Severus Snape
*opraví jeden test, kousne si do jablka a pokračuje v opravách*
// Začíná večerka, být váma už jdu spát, nebo vaše kolej přijde o body

***
Pokud jdete např. utřít nádobí, snažte se nepsat v NON RPG, aby na vás chvilku nemluvili. Udělejte to třeba takhle:

Ginny Wealseyová
*vezme si ze stolu noviny a začte se do nich, takže to vypadá, že chvíli nebude odpovídat*

***
V RPG se nepoužívají smajlíci!

***
A co vypravěč?
Vypravěč může kdykoli a jakkoli pozměnit děj. Cokoli co napíše vypravěč se stane, stalo a tak to prostě je.Vypravěči se neodmlouvá, NON RPG se na něj nereaguje a už vůbec se s ním nedohadujeme. Samozřejmě nikdo, kromě ředitelek, profesora Lupina a profesora Wizarda, nemá povolení hrát vypravěče. Pro lepší pochopení je zde malý příklad špatného a správného zachování.

Vypravěč
Dracovi se vylije káva přímo do klína.

Draco Malfoy
*uhne před padajcí kávou a spokojeně si chroupe chipsy*
// máš to blbé, vypravěči!

Vypravěč
Při hledání prstýnku se Lenka praští do hlavy o stůl.

Lenka Láskorádová
Au! *sáhne si na bouli a pokračuje dál v hledání*

***
Taky v žádném případě neřídíme osud jiných postav, to smí pouze její hráč nebo vypravěč! Abyste si to lépe představili:

Cho Changová
*vezme pomeranč, hodí ho po Fredovi a ten se mu rozmaže na hábitu*

Cho Changová
*vezme pomeranč a hodí ho po Fredovi*

Fred Weasley
*uhne letícímu pomeranči a zašklebí se na Cho*

***
RPG upozornění
Pokud se objeví vzkaz pod tímto nickem, nijak na něj nereagujte, ale vemte si z něj ponaučení. Je to takový opravář chyb ve vaší hře.

***
Dále bychom vás chtěly upozornit, že nehrajeme s Harrym Potterem, ale v jeho světě. Navíc uběhlo asi 70 let od doby, kdy zemřel Harry Potter. Proto téměř všechny postavy z Harryho Pottera, které znáte, jsou mrtvé. Harry Potter a jeho okolí je minulost. Teď jsou noví ředitelé, noví profesoři, noví studenti.
Uvědomte si, že vaší postavě (myšleno studenty) je 11 let. Jak byste se cítili vy, jako malé děti v cizím prostředí? Snažte se podle toho chovat. Poprvé drží v ruce kouzelnickou hůlku a nezná žádná kouzla. A nutno dodat, že jste "obyčejní" lidé. Student asi těžko bude upír nebo vlkodlak. Těmihle vyjímkami se můžete stát v průběhu hry, a to jen velmi vyjímečně. Taky hned nemusíte být z rodu Malfoyových, nemusel být váš dědeček Albus Brumbál.

***
RPG se naučíte nejlépe, když budete pozorovat při hře ostatní a budete respektovat případné opravy zkušenějších hráčů. Nic se neděje, žádný učený z nebe nespadl:)

Komentáře

1 Jessica Anne Jackson Jessica Anne Jackson | Web | 11. září 2010 v 18:46 | Reagovat

Zajímavé:D

2 Hogwarts Hogwarts | Web | 11. září 2010 v 18:48 | Reagovat

[1]: Proč? :D

3 Sukey Lambertová Sukey Lambertová | Web | 19. září 2010 v 17:05 | Reagovat

ok :) snad mi to půjde